Η έγκυρη διάγνωση της δυσλεξίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι δύσκολο να επιτευχθεί.
Υπάρχουν όμως κάποια σημεία τόσο στην ανάπτυξη και την συμπεριφορά όσο και στο ιστορικό του παιδιού που είναι ενδεικτικά για την μετέπειτα ανάπτυξη μιας μαθησιακής διαταραχής όπως είναι η δυσλεξία :
- οι ικανότητες του παιδιού αναπτύσσονται άνισα: μπορεί να είναι καλό π.χ. στις κατασκευές αλλά όχι στην ζωγραφική.
- η ανάπτυξη του λόγου καθυστερεί - όσο αφορά την άρθρωση αλλά και την σύνταξη και το λεξιλόγιο.
- δυσκολίες στην λεπτή κινητικότητα (ζωγραφική μέσα στο πλαίσιο, χειρισμός του ψαλιδιού, λαβή του μολυβιού) αλλά και στην κινητικότητα του σώματος (δυσκολία στην ισορροπία, στον συντονισμό κινήσεων).
- δυσκολίες να θυμηθούν με την σειρά απλές οδηγίες που τους δόθηκαν.
- δυσκολία στην αντίληψη του χρόνου (έννοιες όπως το «τώρα» και το «χθες» πρέπει να είναι κατανοητές για ένα παιδί 3, 4 χρονών).
- δυσκολία στην αυτοεξυπηρέτηση
- δυσκολία στην συγκέντρωση της προσοχής.