Με το ξεκίνημα της σχολικής τους καριέρας ή λίγο αργότερα, τα παιδιά με δυσλεξία αντιμετωπίζουν τις πρώτες τους δυσκολίες. Παρατηρούν ότι προσπαθούν περισσότερο από τους συμμαθητές τους αλλά και πάλι δεν τα καταφέρνουν εξίσου καλά. Σαν αποτέλεσμα η συμπεριφορά τους αλλάζει:
• Απογοητεύονται εύκολα και συχνά περιμένουν ότι θα αποτύχουν ακόμα και σε κάτι που θα μπορούσαν να καταφέρουν
• Ντρέπονται για την αδυναμία τους στο σχολείο και έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση
• Πιθανότατα να υιοθετήσουν μια παθητική και ηττοπαθής συμπεριφορά όπου πιστεύουν ότι τα κάνουν όλα λάθος για αυτό δεν έχει νόημα να προσπαθούν
• Πιθανόν η συμπεριφορά τους να γίνει ενοχλητική , να είναι πολύ ζωηρά, να ενοχλούν τα άλλα παιδιά μέσα στην τάξη ή μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα εξυπηρετικά, ευχάριστα, υποχωρητικά να κάνουν συνεχώς αστεία για να γελούν οι άλλοι έτσι ώστε να αισθάνονται αποδεκτά
• Στις μεγαλύτερες ηλικίες ενδέχεται να αποκτήσουν μια θρασύς συμπεριφορά και πολλές φορές να οδηγηθούν σε αντικοινωνικότητα και παραβατικότητα.
Αυτό που «κρύβεται» κάτω από αυτές τις συμπεριφορές σε όλα τα παιδιά είναι η απογοήτευση και η έλλειψη αυτοεκτίμησης. Το κυριότερο χαρακτηριστικό των παιδιών αυτών είναι ότι αισθάνονται πως δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους, δεν γνωρίζουν τι τους συμβαίνει και δεν ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν.