• Στις μικρότερες τάξεις παραλείπουν, αντιμεταθέτουν, προσθέτουν ή και αντιστρέφουν γράμματα ή συλλαβές. Αργότερα η ανάγνωση τους γίνεται συνήθως κομπιαστά , συλλαβιστά , χωρίς ροή και ρυθμό
• Τα παιδιά με δυσλεξία χάνουν πολλές φορές την σειρά τους όταν διαβάζουν και χρειάζεται να δείχνουν με το δάχτυλο ή το μολύβι
• Έχουν σοβαρές δυσκολίες στην ορθογραφία όπου τα λάθη τους χαρακτηρίζονται ως αδικαιολόγητα, «περίεργα» και επαναλαμβανόμενα
• Πολλές φορές δυσκολεύονται να εκφραστούν, προφορικά ή και γραπτά , δεν βρίσκουν τις κατάλληλες λέξεις να περιγράψουν αυτό που θέλουν, το λεξιλόγιο του είναι φτωχό και οι εκθέσεις τους συχνά είναι ασαφείς με συντακτικά λάθη
• Επανειλημμένα μπορεί να ξεχάσουν τα πράγματα τους στο σπίτι ή τα χάνουν και δυσκολεύονται να τα βρουν
• Τα τετράδια τους είναι πολλές φορές ακατάστατα, γεμάτα μουντζούρες και άσχημα γράμματα
• Δεν τους αρέσει να διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία
• Δεν ενδιαφέρονται για τίποτα που να εμπεριέχει διάβασμα ή γράψιμο
• Ενώ μελετούν πολύ ώρα στο σπίτι τα μαθήματα της επόμενης μέρας δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε στο σχολείο
• Χρειάζονται πάντα κάποιον δίπλα τους για να μελετήσουν
• Θυμούνται τα δευτερεύοντα μαθήματα (π.χ. ιστορία, γεωγραφία) από την παράδοση στην τάξη και όχι από την μελέτη τους στο σπίτι
• Δεν μπορούν να μάθουν εύκολα ή καθόλου την προπαίδεια
• Δυσκολεύονται να λύσουν ένα μαθηματικό πρόβλημα όχι γιατί δεν έχουν την σωστή μαθηματική σκέψη αλλά γιατί δεν έχουν καταλάβει καλά την εκφώνηση
• Δεν μπορούν να κάνουν νοερά τις πράξεις και πολλές φορές χρησιμοποιούν τα δάχτυλα τους ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία
• Τα λάθη που κάνουν στην αριθμητική αφορούν συνήθως παραλήψεις κρατούμενων, λάθος θέση του ψηφίου σε μια πράξη , λάθος σειρά στα βήματα που χρειάζεται μια πράξη
• Δυσκολεύονται να συγκρατήσουν ονόματα, ημερομηνίες, χρονολογίες που συναντούν στα μαθήματά τους
• Δυσκολεύονται να διηγηθούν ένα γεγονός με την σωστή χρονική σειρά
• Συχνά ξεχνούν τι εργασίες έχουν να κάνουν ή/και τις σχολικές τους υποχρεώσεις
• Συχνά συμβαίνει να μην μπορούν να θυμηθούν την λέξη για ένα πολύ οικείο αντικείμενο με αποτέλεσμα άλλα να λένε και άλλα να εννοούν
• Δυσκολεύονται να επαναλάβουν πολυσύλλαβες λέξεις.