1 ΕΤΟΥΣ
• Τρέχει
• Σκαρφαλώνει σε έπιπλα
• Μετακινεί τρίκυκλο χωρίς πετάλια
• Συνεργάζεται στο ντύσιμο
• Σπρώχνει για να βγάλει παπούτσια
• Φτιάχνει πύργο με 4 κύβους
• Αναγνωρίζει το όνομά του
• Μουτζουρώνει σε χαρτί χρησιμοποιώντας το χέρι που προτιμά
• Κρατάει κουτάλι και ποτήρι και προσπαθεί να τα χρησιμοποιήσει
• Καταλαβαίνει μικρές προτάσεις
• Δείχνει την μύτη ή το στόμα ή το παιχνίδι του αν του ζητηθεί.
2 ΕΤΩΝ
• Περπατά ανεξάρτητο
• Πετάει μπάλα στην σωστή κατεύθυνση
• Πηδάει επιτόπου
• Ανεβοκατεβαίνει σκάλα, ενώ κρατιέται από ενήλικα
• Φτιάχνει πύργο με τουβλάκια
• Πιάνει μαρκαδόρο με όλη τη παλάμη
• Μιμείται κάθετα, οριζόντια και κυκλικά σημάδια στο χαρτί
• Βγάζει μπουφάν
• Βγάζει παντελόνι με λάστιχο
• Φοράει τα παπούτσια του
• Πίνει από ποτήρι ανεξάρτητο
• Ζητά τουαλέτα.
3 ΕΤΩΝ
• Χρησιμοποιεί σκάλα εναλλάσσοντας τα πόδια
• Πηδάει από ύψος
• Πετάει και πιάνει μπάλα με τα δυο χέρια
• Ισορροπεί στο ένα πόδι στιγμιαία
• Κλωτσάει μπάλα
• Μιμείται κίνηση
• Χρησιμοποιεί τριποδική λαβή στο μολύβι
• Κάνει ψαλιδιές στο χαρτί
• Περνάει κορδόνι σε χάντρες
• Αντιγράφει κάθετη γραμμή, σταυρό και κύκλο
• Πίνει με καλαμάκι
• Τρώει ανεξάρτητο με κουτάλι
• Αυτοεξυπηρετείται στην τουαλέτα
• Βγάζει την μπλούζα του
• Εκτελεί εντολές
• Ταυτίζει τρία χρώματα.
4 ΕΤΩΝ
• Πετάει μπάλα σε στόχο
• Ισορροπεί στο ένα πόδι και αναπηδά στο ένα πόδι
• Κλωτσά κινούμενη μπάλα
• Πηδάει πάνω από εμπόδια
• Αντιγράφει σταυρό και κύκλο σωστά
• Κόβει με ψαλίδι γραμμή
• Αντιγράφει διαγώνια γραμμή
• Φοράει ρούχα και παπούτσια με επίβλεψη
• Αναγνωρίζει μικρό – μεγάλο, βαρύ – ελαφρύ, μακρύ – κοντό
• Ονομάζει σχήματα
• Κατανοεί σύνθετη εντολή.
5 ΕΤΩΝ
• Ισορροπεί στο ένα πόδι και κάνει κουτσό
• Σκάει μπάλα στο πάτωμα και την ξαναπιάνει
• Κρατά μολύβι με σωστή λαβή
• Βιδώνει – ξεβιδώνει
• Κόβει με ψαλίδι γωνίες, κύκλο και απλές εικόνες
• Αντιγράφει τρίγωνο και γράμματα
• Συγκεντρώνεται σε δραστηριότητα για 20΄
• Έχει αποδεκτή κοινωνική συμπεριφορά
• Χρησιμοποιεί κουμπιά σε ρούχα και φτιάχνει τον πρώτο κόμπο σε κορδόνια
• Είναι ανεξάρτητο στην τουαλέτα.