Εισηγήτρια: Σοφία Κρητικού, Ψυχολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην «Εκπαίδευση ενηλίκων», Εκπαιδεύτρια ειδικής αγωγής
Εισαγωγή
«Έφτασα να πιστεύω ότι στο σχολείο, όπως και στην ψυχοθεραπεία, οι μόνες γνώσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου είναι αυτές που ο ίδιος ανακαλύπτει μόνος του και τις κάνει δικές του» δηλώνει ο C.R. Rogers, εκφράζοντας την σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαίδευση.
Σκοπός του σεμιναρίου
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει μια σειρά τεχνικών και ασκήσεων που προωθούν την ενεργητική συμμετοχή στην τάξη. Πρόκειται για πρακτικές που μπορούν να εμπλουτίζουν, αλλά και να υποκαθιστούν την τεχνική της διδασκαλίας, έτσι όπως εφαρμόζεται σήμερα. Η τελευταία, συνήθως δεν προάγει τη δημιουργικότητα ούτε εξασφαλίζει μια γνωριμία με το αντικείμενο που να έχει βάθος σε ποιότητα αλλά και σε χρονική διάρκεια
Με τη λήξη του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα νιώθουν ότι έχουν πλέον στη διάθεσή τους εργαλεία με τα οποία μπορούν να κινητοποιήσουν πιο εύκολα τους μαθητές τους, να τους φέρουν σε επαφή με τα συναισθήματα και τις σκέψεις που τους γεννά το εκπαιδευτικό αντικείμενο, έτσι ώστε να μαθαίνουν γρήγορα και ευχάριστα.
Μεθοδολογία
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα κληθούν να πάρουν μέρος οι ίδιοι στην υλοποίηση αυτών των τεχνικών Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πρώτοι την εμπειρία της βιωματικής μάθησης αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης προς τους μαθητές τους. Ο ρόλος της εισηγήτριας θα είναι υποστηρικτικός και συντονιστικός.
Δομή Σεμιναρίου
Α. ΜΕΡΟΣ : Εξοικείωση με την εμπειρία της βιωματικής μάθησης / Παρουσίαση βιωματικών τεχνικών και ασκήσεων
Α Ενότητα
- Διερεύνηση των βιωμάτων των συμμετεχόντων: αναμνήσεις από το σχολείο, μαθησιακό προφίλ, σημερινό προσωπικό τους προφίλ διδασκαλίας.
- Προδιαγραφές μιας αποτελεσματικής διδασκαλίας
- Ορισμός βιωματικών ασκήσεων, είδη και χρησιμότητά τους
- Απαραίτητες δεξιότητες του συντονιστή των βιωματικών ασκήσεων
Β Ενότητα
- Στη συνέχεια, θα παρουσιαστούν κάποιες από τις συνολικά 20 περίπου βιωματικές τεχνικές και ασκήσεις που θα δουλευτούν, μεταξύ των οποίων:
- Θα δοθεί έμφαση στις προδιαγραφές σωστής υλοποίησης κάθε τεχνικής για να είναι αποτελεσματική και στα κριτήρια επιλογής της κατάλληλης για την περίσταση τεχνικής, όπως και στην χρησιμότητα να μπορεί κανείς να συνδυάζει και να εναλλάσσει μεταξύ τους τις τεχνικές, ανάλογα με τη δυναμική που αναπτύσσεται στην ομάδα.
Β. ΜΕΡΟΣ: Επιλογή τεχνικών που ταιριάζουν στην προσωπικότητά τους. Αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής τους πρακτικής πριν και μετά το σεμινάριο.
Απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με την ομαδική διδασκαλία οποιουδήποτε αντικειμένου, από την προσχολική αγωγή μέχρι και την εκπαίδευση ενηλίκων.
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία.
Διάρκεια: 5ώρες
Ημερομηνίες Διεξαγωγής:
Κυριακή 16/12/2018 , Ώρες: 10:00π.μ.-3:00μ.μ
Τόπος διεξαγωγής: ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ Αυγής 55 & Μπιζανίου 1, Ν. Ηράκλειο (ισόγειο)
Κόστος συμμετοχής: 40€
Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%.
Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018
Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
Διαδικασία εγγραφής
Τρόπος πληρωμής
Η κράτηση της θέσης για το σεμινάριο εξασφαλίζεται με την ονομαστική κατάθεση του αντιστοίχου ποσού στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:
EUROBANK: 0026.0456.55.0200017341 (δικαιούχος Μαρία Σταθάκου)
IBAN: GR 7102604560000550200017341( Δικαιούχος: Σταθάκου Μαρία)
*Σε περίπτωση κατάθεσης μέσω e-banking επιβαρύνεστε με 3,00 ευρώ επιπλέον που μας χρεώνει η ίδια η τράπεζα, ως έξοδα, δηλαδή καταθέτετε 43ευρώ αντί για 40ευρώ.
Στην αιτιολογία της κατάθεσης, πρέπει να αναγράφεται το ονοματεπώνυμό σας καθώς και οι λέξεις «ενεργητική συμμετοχή» έτσι ώστε να γνωρίζουμε πως η κατάθεση αφορά το συγκεκριμένο σεμινάριο.
Ακυρώσεις εγγραφών δεν γίνονται δεκτές. Δεκτές γίνονται αντικαταστάσεις ονομάτων.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Στο παρελθόν έχει πραγματοποιηθεί στις :
5-6/11/2011 , 28-29/01/2012, 10-11/11/2012, 16-17/12/2013 , 11-18/10/2014 και 11-24/10/2015, 8-23/10/2016